Workshop Social Media, Gamen & Internet

Schermverslaving of beeldverslaving komt veel voor onder jongeren. Het gaat er om dat  jongeren zoveel tijd op social media zitten, gamen of series kijken dat ze de controle over hun leven dreigen te verliezen. Hun schoolprestaties gaan achteruit, ze zijn prikkelbaar door slaaptekort en zonderen zich af van vrienden en gebeurtenissen in de 'echte' wereld.

Daarom praten we met jongeren over de do's en dont's. Hoe kan je een goede balans vinden? Wat vul je online wél in en wat niet. Wat gebeurt er eigenlijk met al je persoonsgegevens? Kan je afspreken met mensen die je online leert kennen? Hoe kan je minderen met het gebruik van social media en gamen als je dat graag zou willen?

Tijdens de voorlichting stellen we de jongeren vragen die met stemkastjes anoniem beantwoord worden. De uitslagen worden met staafdiagrammen op het bord getoond. Hierdoor weten we precies wat er speelt in de klas en kunnen we hierop direct in gaan. Ook voor de jongeren ontstaat hierdoor veel herkenning en daarmee openheid. Als u vragen heeft over de inhoud, kunt u contact met ons opnemen.

Kosten

Voor de school bedragen de kosten voor een voorlichting € 195,-- per klas inclusief lesmateriaal.

Ook voor ouders

Voor ouders organiseren wij een interactieve voorlichtingsavond waar o.a. veel tips worden gegeven over gesprekstechnieken.

• Hoe stelt u regels en grenzen?
  • Wanneer gamet mijn kind teveel?
  • Wat kan ik daar aan doen?
  • Hoe gaan andere ouders hiermee om?
  • Hoe is uw eigen telefoon en social media gedrag eigenlijk?
    Voor de ouderavond bedragen de kosten € 600,--