Ontvang per mail onze:

Digitale brochure

Ga nu naar het online aanvraagformulier

U bevindt zich hier: Home > Ouders > voorlichting op maat

Voorlichting op maat

Het kan gebeuren dat u als ouder opeens wordt opgeschrikt door een incident in de vriendenkring van uw kind. Een vriendje heeft een ongeluk gehad, omdat hij stomdronken op zijn scooter zat; een vriendinnetje van uw dochter is afgevoerd door de ambulance, oorzaak: coma-zuipen; uw zoon of dochter heeft op een festival een pilletje geslikt en u heeft geen idee hoe u daarmee om moet gaan; of u vermoedt/weet dat er in de vriendenkring van uw zoon/dochter veel geblowd wordt.

Vaak is het heel verhelderend en bevorderd het de interactie tussen ouder en kind om daar in de vriendengroep met kinderen en ouders over te praten.

Be Aware biedt de mogelijkheid een voorlichting over gewoonten en verslaving in besloten kring te organiseren.

De voorlichting wordt in overleg met u precies op maat samengesteld. Om u een idee te geven hoe zo'n bijeenkomst er ongeveer uitziet, is hieronder een voorbeeld geschetst.

De bijeenkomst bestaat uit een algemeen deel, waarin het ontstaan van verslaving wordt uitgelegd, wat het met je hersenen en je leven doet etc. en een specifiek deel gericht op het gesignaleerde probleem dat zich heeft voorgedaan. Het beantwoorden van kennisvragen met behulp van stemkastjes bevordert de interactie.

Daarna kunnen ouders en kinderen worden ingedeeld in twee aparte groepen. Wat kunnen ouders doen?, Hoe moeten ze zich gedragen, tips worden gegeven. Met kinderen wordt een rollenspel gespeeld, waarin wordt geleerd met bepaalde situaties om te gaan om de weerbaarheid te vergroten.

Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen, wij vertellen u er graag meer over.